Stefan har alltid varit en person som älskar att bläddra i saker. Han är som ett barn i en godisbutik…
Detsamma gäller för hans besök på destilleriet. Om han har tid kan man hitta honom i infusionsrummet. Det är här som hans nyfikenhet alltid får honom att komma på nya, ibland galna idéer. Den här gången kommer han också på en lockande smak. Det tar inte lång tid innan han ber att få göra ett prov. Hans tankar är redan i full gång: ny smak, ny flaska… Han är nöjd med provet. Nu ska det bli en supercool flaska. Ribban är högt satt. Den måste inte bara vara cool, utan också sticka ut från mängden. En flaska av tusen. Lär känna vår nya S72 Gin Limited Edition!
En helt ny smak, med en smak av tuggummi. Allt detta i en, enligt vår mening, ”cool” flaska. Vi tycker att vi har lyckats. Och vad tycker ni?
Vanilj, blåbär med djupt lila fruktkött, vindruvor, bubbelgum, enbär, apelsin- och curaçaoskal, angelikafrö och -rot.